Pissepass!

Jag antar att man måste ha såna emellanåt också. Fjärde dan i rad jag tränade. Inget mellis och druckit alldeles för lite vatten under dagen + lyft tunga protesinstrumentarier hela förmiddagen (uppdukning till 6 proteser idag - känns i ryggen!). Dessutom hade jag nog inte riktigt lyssnat på väderleksrapporten, det var 19 plusgrader och där stod jag i lång underställströja och långa löpartajts - ni kan ju tänka er hur varmt det blev efter ett tag... jag tog mig igenom 5 km utan problem, lunkade vidare och tänkte ta 3,5:an och bara stendog efter ca 2,5 km! Var tvungen att gå sista uppförsbacken och sen lunka på stela ben den sista utförslöpan ner till parkeringen. Ja kära nån. Det konstiga var att konditionsmässigt så skulle jag nog ha orkat, men benen var stela och ovilliga och gav upp totalt. Märklig känsla. Men jag tog mig igenom det hela iallafall. Nu blir det en påtvingad vilodag iallafall imorgon. Planerar nästa löppass till torsdag eller fredag förmiddag. Får nog bli ett distanspass då med. Jag behöver nog vänja benen vid längre distanser än 5-6 km + en del kuperad terräng.

Kanske den här tischan skulle va bra för motivationen..? ;-)

Det som inte dödar det härdar. Imorgon är det tisdag och jag har "korridors- och telefontjänst" på jobbet. Sweet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0