Ovanligt pigg!

Ja för att bara ha sovit effektivt i ca 4 timmar så är jag ovanligt pigg. Visst, lite småseg men ändå inte helt utslagen och koffeintörstande som jag brukar vara när jag jobbat natt. Var faktiskt en lugn fredag, bara att avsluta en op när vi kom dit och så fick vi en lite mindre grej runt 24-tiden, sen var det så att säga piano resten av natten. Egentligen skulle vi ha åkt ut till nån svampskog och gjort lite fynd idag (gula kantareller, ja tack!) men maken mår inte så bra så det blir till att ta det lugnt på hemmaplan och handla lite mat istället.

Var ju ute i skogen igår igen och tog denna gång 5 km-spåret och lyckades faktiskt ta mig runt utan att villa bort mig denna gång. Blöt om fötterna blir man hur man än bär sig åt, läste nånstans att det kommit dubbelt så mycket regn som det brukar i augusti i år. Jaja, kändes hur som haver mycket bra, jag orkade rundan utan problem och behövde inte stanna upp mer än när jag skulle undvika att gå ner mig helt i nån dypöl. Vädret kunde inte heller vara bättre, sol, klart och lite kyligt = underbar skogsluft = en härlig upplevelse! Idag får vi se om jag kan hålla mig i stillhet men isåfall blir det nog nåt lugnare pass typ yoga. Imorgon kör jag 40 min med Jillian igen level 3 + 1 = roliga övningar.

Har någon nåt bra middagstips som involverar pasta, parmaskinka och parmesanost? Något i den stilen tänkte jag laga till middag idag. Som alltid: tips emottages tacksamt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0