En lördag i Västerås

Och en trevlig sådan dessutom! Rivstartade med att göra denna:

Lite svullet förstås dagen efter...blir ännu finare när den läkt om nån vecka eller så!
Tack till Sara som förmedlade kontakten och Jouni som kan konsten med nålen...

Sen tog vi en fika hos bästa kusin Sara, ett riktigt fint "fågelbo" hade ni ju! Och pajen gick inte av för hackor ;-) Jimmy blev kär i kaffemaskinen han, så nu vet vi vad han vill ha i julklapp...
Brudarna tog därefter en sväng på stan, och hör och häpna så handlade jag inte en enda pryl - ovanligt för att vara mig. Var till och med inne i Panduroaffären, men jag beställer nog julpyssel ifrån nätet istället. Såg också ett par jättesnygga brallor på Vero Moda, men det får nog vänta till nästa lön.

Klockan närmade sig nästan 17 när vi var klara, så då var det tid att åka hem, sprätta en Lapin Kulta och låta den äkta vinska stämningen infinna sig. Vi hade en liten knytisbuffé med diverse korvar, bröd, lax och som kronan på verket: köttfärspotatis! Denna underbara okomplicerade rätt som ofta serverades i det lilla lilla köket på Svanö, har jag nog inte ätit på minst 10-15 år. Mycket skratt och prat och minnen blev det också såklart. Barnen levde rullan med stackars Ozzy som fick bekänna färg som lekfarbror, innan vi mer eller mindre tvingade dom i säng vid 22-tiden. Tiden går ju så snabbt när man har roligt...

Idag känner vi oss riktigt slöa, har endast dammsugit och satt in en stek i ugnen, plus insett att jag kanske borde röja i tvättstugan igen...men NÄÄÄÄ. Orkar inte! Målet för dagen är att ta mig igenom matlagningen och möjligen ett yogapass senare.

Ska luta mig tillbaka nu och bara vara slö en stund...på återseende!

Kommentarer
Postat av: Madde Wallenius

Vilken fin hyllning till mormor och morfar. Snyggt! Men nog måste de ha gjort ont på foten där huden är så tunn och benen ligger så ytligt??? Ser framemot att få spana på den IRL. Hur ser det ut i jul och nyår kommer ni uppöver något?

2010-11-01 @ 08:18:05
Postat av: mor

Vilken rolig helg ni har haft hela familjen. Känner den härliga stämningen i köket på Svanö.

Mommo och moffa finns med. Jouni är duktig.

Kram på er!

2010-11-01 @ 15:20:14
Postat av: Jenny

Madde: ja det sved rätt bra! Hehehe =) Vi kommer inte upp över jul eller nyår tyvärr, det blir julfirande här hemma hos oss plus att jag jobbar hela nyårsdagen.

2010-11-01 @ 19:07:37
Postat av: Madde Wallenius

Jo, jag anade att ni skulle vara kvar nere I Peking men hoppet är ju det sista som överger en... ;) Till våren kanske ni kan komma upp eller vi komma ner någon långhelg. Det är ALLDELES för länge mellan våra träffar!

2010-11-02 @ 12:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0