Ågelsjön by afternoon

En tur i skogen igår igen. Gick en annan runda igår, men fortfarande runt sjön. Wunderbar, även fast det började skymma på slutet och det var jä_ligt halt med alla nedfallna löv.

Höstdag

Trevligt sällskap med två vithåriga galningar - Helge & Otto

Så vackert!

Kvällssol





Mr Brutal Legs? Eller är han släkt med Christine Meltzer..?

En härlig tur, som vanligt. Avrundade kvällen hos våra powerwalk-compadres. Det bjöds på älggryta med potäter, kantareller och rårörda lingon. Äppelpaj till efterrätt. Så himla gott! Nästa gång är det vår tur att bjuda. Kanske en fiskplanka? Får fundera på det. Nästa helg blir nog ingen powerwalk eftersom Jimmy jobbar hela lördagen och söndagen, vi får se om jag kanske tar mig iväg ändå?

Idag är benen ganska möra, ett pass med Jillian plus denna powerwalk/klättring gör att det känns som om jag håller mig till att köra överkropp idag. Någon form av rörelse blir det oavsett. Har gjort upp en preliminär träningsplanering för nästa vecka:
Mån - hemmaträning då jag är ledig och hemma med dottern (kanske Jillian 40 min?)
Tis - jobbar hela dan och så är det karateträning så det får helt enkelt bli vilodag
Ons - kanske ett hemmapass, sonens matlagningsdag då jag måste bistå i köket.
Tors - börjar 9.30, kanske kan förhala det till 10.00 och då ska jag hinna med ett pass löpning i Vrinneviskogen innan jobbet hade jag tänkt. Siktar på 5 km i första hand.
Fre - Underbara lediga fredag! Här ska jag absolut ha in ett pass. Hemmaträning då jag har dottern hemma.
Lör - Kanske skogen om barnvakt finnes? Maken jobbar hela dagen.
Sön - Vilodag då jag själv jobbar eftermiddag.
Facit = 4 eller möjligen 5 pass. 4 är målet och 5 får ses som bonus helt enkelt.

Kosten har gått skapligt i helgen trots födelsedagskalas i fredags och kvarvarande goidis/chips igår lördag. Visst har jag stoppat i mig onyttigheter men inga mängder. Idag blir det back to basics och enbart bra mat. Vi får se hur det går.

Ha en underbar höstdag alla, nu är det frukosttajm för La Familia. Havregrynsgröt för min del!

Kommentarer
Postat av: m

Ser härligt ut! Underbart med såna träningskompisar.

2010-10-17 @ 09:28:48
Postat av: Madde Wallenius

Ser helt ljuvligt ut. Jag är klart förtjust i promenader. Nästa gång vi kommer ner räknar jag med att du tar med mig på en sådan här sjösväng.

Blir impad av att Jimmy har kirrat äkta träningstights. Muy bien :D

2010-10-17 @ 18:53:14
Postat av: Jenny

Madde: absolut! Get ready for a challenge...blir en hel del klättring på den här rundan...

2010-10-18 @ 08:35:13
Postat av: Madde Wallenius

Jag är med! :D

2010-10-20 @ 13:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0