Snart slut på veckan

Tok-torsdag, eller hur är det nu de brukar säga på www.bandit.se ? Topp-torsdag kanske det var...
Vet inte om det blir så värst tokigt alls idag faktiskt, ska iväg och jobba natt senare och försöker nog ligga på lite sparlåga. Eller, jag ska tvätta, diska, träna och underhålla dottern (som deklarerade högt och tydligt att hon faktiskt VILLE VARA PÅ DAGIS imorse när jag sa att hon och jag skulle vara hemma hela dagen). Tillkommer att laga mat, packa träningsväska till sonen (eller tjata på honom att han själv ska göra det) och förbereda middag till övriga familjen. Och vovven måste förstås ut mellan varven. Men annars så...är det lugnt ;-)

Äntligen påbörjat min "inskolning" på ortopeden på allvar. Körde ett uppdukningrace i måndags och dukade till både höft- och knäprotes, så nu kan jag förhoppningsvis göra det själv hädanefter. Sen in på sal och först bara titta på en knäprotesop, sen instrumentera själv (med MYCKET handledning) - herrejösses så mycket fram och tillbaka, sågblock hit och guldstift dit, på med adapter och av med adapter, prova platå och såga lite till...ja ni. Lär jag mig det här så ska jag fira...eller - det är klart att jag ska lära mig det här! Attitude means everything! =)
I tisdags gick vi ut hårt med en specialprotes - BHR/CLS. MÅNGA galler men kanske inte så svårt när man fått vara med i leken några gånger. Sen blev ordinarie patienter strukna då det fanns massor med akuta op som behövde få förtur. Så vi gjorde en LIH-spik och sedan en akut höftprotes, som gick jättebra med tanke på att jag inte haft totalhöft på ett tag.

Totalt slut efter två intensiva dagar brummade jag vidare - man har ju faktiskt ett liv utanför jobbet också. Utvecklingssamtal med sonen i skolan och så vara lite spindel i nätet och styra upp barnvakt då vi båda jobbade kväll igår onsdag. Sen men fantastiskt god middag igår med maken - tagliatelle med parmaskinka, färskriven parmesanost, färska tomater, basilika och smörstekta champinjoner. MMMmmmmmmMMMmmMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMmmmm!!!!!
Idag bjuder köket på kycklingfilé till middag. I vilken konstellation vet jag inte riktigt än, orkar nog inte ta mig iväg till affären så det får nog bli potatisklyftor till och nån slekig sås.

Nu pockar diskmaskinen på uppmärksamhet, sen är det dax att sätta fläsket i rörelse...ha en underbar dag alle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0