Feel the flow!

Nu har det infunnit sig igen, det där flowet! Det dyker då upp när man minst kan förvänta sig det. Idag tog jag mig an milspåret i Vrinneviskogen i ösregn och +4 grader med härlig periodvis snömodd i spåret. Men inte klagar jag. Jag tänkte bort alla prestationstankar om vilken tid jag skulle springa på och tänkte istället "jag försöker jogga hela vägen även om det blir snigeltempo. Och blir det för tungt så går jag en liten bit. Men runt ska jag!"
Det var blött, halt och alldeles...underbart! Även om knäna kändes de två sista kilometrarna. Men jag stannade inte. Inte en meter! Runt tog jag mig trots usla yttre förutsättningar. Kände mig som en riktig vinnare då jag sprang in på parkeringen - en underbar känsla!

Flow is the mental state of operation in which a person in an activity is fully immersed in a feeling of energized focus, full involvement, and success in the process of the activity [http://en.wikipedia.org/wiki/Flow_%28psychology%29]


Har belönat mig med rotmos, köttkorv och saltgurka till middag - löööve it! Åsså slank det visst ner lite godis också...
Imorgon är en annan dag. Då ska jag på ljusparty blandannat. Kanske kan klämma in lite träning för överkroppen innan dess?

Ha en underbar lördagkväll alla glada!

Kommentarer
Postat av: vera

Du har fått en award från mig. Kika in på min sida och scrolla ner=)

Trevlig helg!!!



2010-11-13 @ 21:58:25
URL: http://www.pojpo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0