Ups and downs

Nu talar jag om jobbet. Mitt jobb innebär inte alltid lycka, framgång, succé och att lära sig något nytt. Idag började med en sorglig händelse. Och hur mycket jag än vill eller skulle behöva, kan jag inte skriva om den här med hänvisning till sekretessen. Vi har dock haft en debriefing och det var välbehövligt att få ventilera känslor och idéer. Men släppa händelsen helt kan jag såklart inte bara för att jag är hemkommen. Men det var underbart att få komma hem och krama om sina små och vara tacksam för det man har.

Ta dagen som den kommer, livet går inte i repris! Var tacksam och glad för det du har och lägg inte fokus på det du INTE har.

Krama om dina nära och kära en extra gång och känn hur lyckligt lottad just DU är!


Kommentarer
Postat av: Madde Wallenius

Stora stora kramar till dig och la familia. Ditt jobb kan nog vara bra mycket tuffare känslomässigt än många andra jobb. Men precis som du säger fokusera på det vi har inte det vi saknar. KRAMEN

2010-06-30 @ 22:10:39
Postat av: m

STOR kram.

2010-06-30 @ 23:26:24
Postat av: Annika

Ja vi får verkligen oss en tankeställare ibland som får oss att uppskatta det vi har. Kram /Annika

2010-07-02 @ 09:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0