Skallebanks- och solskensfredag

Vilken perfekt fredag...förutom att vi hade missat att köpa mjölk, bröd och kaffe igår kväll. Mjölken och brödet ordnades fram från bageriet som öppnar 07.00, men inget kaffe...herreguuud. Lämnade in bilen på däckskifte och förmiddagen tillbringades vidare med vovvepromenad, tvätt, dammsugning och renbäddning. Som en liten avrundning på det, tränade jag Power circuit 40 min. Därefter lunch med dottern, sen en prommis upp till Åby och hämta bilen. Vid detta laget (typ 13.00) var huvvet tungt som en medicinboll på axlarna! Fort till Konsum, bunkra med käk och så det efterlängtade kaffet. Hem, utfodra barnen och kompisar med glass och så...KAFFET FÄRDIGT!!! Satte mig i en stol på altan och bara njöööt. Mer eller mindre HÄLLDE i mig en stor kopp gift och lutade mig tillbaka en stund....ljuvligt! Jag är ju ingen sån där som kan vara i solen flera timmar i sträck, jag har inte lätt för att bli bränd eller så men jag uppskattar helt enkelt inte att ligga och svettas och bli allmänt seg. Näe, tacka vet jag skuggan, funkar lika bra det för att andas frisk luft!

Nu är det dax att ladda inför brännbollen!!!

Kommentarer
Postat av: Vera

Hej Jenny!



Jag har totalt glömt bort att svara på din kommentar som du skrev för allt för länge sen. Jag tar i dagsläget inte på mig att göra kläder.. jag är för kass på sånt än..hihi det är bara döttrarna som genomlida mina försök till tunikor=) Så tillsvidare är det mössor och pannband som gäller till stora och små mössanvändare=) Jag har beställningstopp för tillfället för att hinna med mig men skulle du hitta ett tyg och är sugen på nån mössa är det bara att höra av dig. Kommer snart fler nyheter på tygfronten isf=) Må så gott. Kram

2010-06-04 @ 21:49:10
URL: http://www.pojpo.se
Postat av: Linn

härligt det lät de sista meningarna där :P själv föredrar jag solen men men ..



har du haft en bra vecka än så länge ? :)

2010-06-05 @ 16:40:11
URL: http://linnve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0