Så där nånting...

Jag håller igång men nu på lite annorlunda sätt eftersom en sträckning i höften (m.piriformis??) har satt stopp för hopp och skutt framför tv:n på några dar misstänker jag! Således googlade jag på övningar för rygg och axlar, och hittade denna utmärkta länk: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=31071
Rotade fram en gammal stång vi hade liggandes hemma, ett hantelset och så drog jag igång Spotify (hade blivit suveränt med en cablemaskin också men vad göra när man tränar på hemmaplan?). Facit blev en dryg timma med följande övningar:

Rygg: marklyft, sittande hantelrodd, bent-over row (med böjt ben på stol), en något modifierad T-bar row, renegades och goodmornings.
Axlar: sittande militärpress med hantlar, Arnold press, drag till hakan med stång, hantelshrugs.
De flesta övningar gjorde jag 15 ggr x 3 set. Måste ju börja lite lugnt, har nog inte tränat ren styrketräning på flera år!
Sen var mammi klippt slut!!!
Men det är skönt att ställa sig i duschen efteråt...nu väntar lite belöning i form av kvällsmacka, youghurt och hallon - jag orkar inte vara så seriös att jag måste dra i mig 15 äggvitor eller en proteindrink om ni nu trodde det ;-)

Imorgon stundar sista arbetsdagen för veckan och sen är det skolavslutning på torsdag. Ska ägna mig åt att göra dagen minnesvärd för de små liven med sommarpresent, tacomiddag och kanske lite Guitar Hero om de är på det humöret.


Marklyft - en favoritövning... =)

Kommentarer
Postat av: mor(mor)

Vilken energi du har, beundransvärt!!! Önskar att jag hade varit med på skolavslutningen, det ska bli framöver.

2010-06-09 @ 11:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0