Producera mera!

Ja piskan viner över oss på operation ska ni veta...vi sitter inte och fikar i onödan kan jag intyga, ibland får man vara glad över att hinna gå på toa! Från ledningen kommer ideliga sparförslag och press om att vara effektivare. Stämningen är inte på topp och personalen går nästintill på knäna...en operationsavdelning med tre personal på varje sal (nsk, opssk och usk) bygger på att det finns personal i korridorerna som salarna kan ringa till och få hjälp med diverse saker som att hämta allt ifrån apparater och sterila instrument till blodpåsar och antibiotika. Men vad gör man när det helt enkelt INTE FINNS NÅGON ATT RINGA?!? I värsta fall får usk på salen springa iväg vilket äventyrar patientsäkerheten då ingen finns till hands för nsk om patienten ex tappar tryck och blir dålig, och heller ingen service för opsidan om man ex skulle råka få en stor blödning just då och behöver ha upp mer sugar, bukdukar, kärlvagn etc. Frågan är inte längre om vi kommer att orka, utan HUR LÄNGE? Jag gillar fart och fläkt och när det händer saker, men det är skillnad på positiv respektive negativ stress.

Man gör vad man kan för att må någorlunda iallafall. Veckans träning hittills:
Måndag: Power circuit 40 min
Tisdag: vila
Onsdag: Zumba cardio 50 min + 17 min mage/rygg
Torsdag: vila
Fredag: Power circuit eller The next challenge. Brännboll på kvällen med jobbet - kuuul!


I övrigt är vädret gött och syrenerna står i full blom - en vecka till skolavslutningen där jag för övrigt är LEDIG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0