Värme!

Värmenböljan fortsätter. Lönlöst att klaga, tänk bara på hur vi hade det i vintras - vad föredrar ni?!
Svalt och skönt på operationssalarna iallafall, men så fort man kommer ut u korridoren så slår värmen emot en! Kan inte vara lätt att vara patient i denna värme. Idag har vi haft inte mindre än 3 avslitna hälsenor, snacka om att det är "säsong" för vissa åkommor just nu! Förra veckan var det appar. Höftfrakturerna ramlar in (hahaha) i jämn ström tycker jag oavsett det är sommar eller vinter. Nåja, inte behöver vi gå arbetslösa iallafall, den saken är säker. Om någon är intresserad av att veta så är det nu...7 arbetspass kvar varav 2 nätter. Som någon sa, det är nästan skönare att jobba natt mitt i sommaren för då kan man ändå inte sova pga värmen! Imorgon är jag dock LEDIG heeela dagen, kanske kan jobba på brännan och åka iväg till nån sjö om vädret fortsätter så här.

Igår firade vi den bättre hälften som fyllde 35 jämna, det var en väldigt lugn tillställning med bara de närmast sörjande + ett par vänner. Jordgubbar och glass serverades och det var helt perfekt - orka baka/beställa tårta liksom! Blommor fick han åsså en trisslott som det blev hela 25 spänn i vinst på, så nu är ju semestern räddad ;-)

I helgen var jag duktig och tränade faktiskt fredag och lördag. Sedan dess vila och idag har jag tänkt mig köra ett pass lite senare så det förhoppningsvis hinner bli lite svalare. Blir inte lika långa pass men jag gör ju nåt iallafall. Och så får man placera ut bordsfläkten lite strategiskt så funkar det faktiskt riktigt bra.

Sensmoralen av dagen: se möjligheterna - inte hindren!


Här var det lite svalare...endast 30 ute och 28 inne...nu har vi 32 ute OCH inne...


...då är det tur att man har poolen att hoppa i!

Kommentarer
Postat av: mormor

Härliga gullungar! Skönt med svalt vatten både utvändigt och invändigt.

2010-07-14 @ 11:38:47
Postat av: Madde Wallenius

Tack och lov har vi inte lika varmt här uppe. Kryper det över 25 grader tycker jag det blir VÄL varmt... Speciellt med små barn!

2010-07-15 @ 17:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0