Veka sörlänningar!

Gnälla för lite snö...
Nej seriöst så var det länge sen jag upplevde så här mycket snö på en och samma gång, måste vara någon gång under uppväxten i metropolen Kramfors. Kan inte minnas att det varit så här mycket under mina 12 år i Norrköping? Ovädret började ju så smått igår då jag åkte till jobbet vid 8.30-tiden, då började det falla lite smått. När jag skulle åka hem var det ett lager på ca 2 dm över bilen, så det var "bara" att skotta fram den och hålla hastigheten. Imorse hade det kommit ytterligare nån dm, så det var bara att ge sig ut och skotta fram bilar och garageuppfarten. Tjugo minuters snöskottning ger bra motion kan jag lova! Sen brakade det lös. Skolans parkering var inte plogad, upptäckte jag när jag redan kört ner dit med bilen! Satte mig fast ordentligt, gick inte att gunga sig lös eller någonting pga all lös snö. Maken fick komma med framhjulsdrivna saaben men det var knappt att han tog sig därifrån heller. Efter idog skottning och knuffande på bilen lyckades vi få in den i en parkeringsficka och där fick den stå under dagen. För en gångs skull hade jag TUR och en kollega, som har barnen på samma skola, kom förbi när vi skottade som värst och frågade om jag ville ha skjuts! Bussigt nog hjälpte hon mig att skjutsa My till dagis och sedan kröp vi mer eller mindre fram till jobbet, men hellre sent än inte alls, resonerade vi.

Nya tag imorgon, ska visst komma ännu mer snö enligt väderleksrapporten?!? Kanske bäst jag håller mig borta från oplogade parkeringsplatser isåfall...men ja ä inte bitter!!! Jag ä ju norrlänning för helvete, ända ut i fingerspetsarna, även om jag inte alltid låter som en!


"Ja ä inte bitter..."

Kommentarer
Postat av: gabriella

Duhar en award att hämta!!

Kram å trevlig helg!!

2010-01-29 @ 19:50:13
Postat av: mamsen

Det här klippet är ju så bra som att det är Tony Rickardsson himself.

2010-02-01 @ 16:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0