Facit av nyår

Det började bra...kan meddela att maten var helt ok, eller lite mer än så faktiskt, den fick beröm till och med. Min personliga favorit var den gratinerade chévreosten, kommer garanterat att serveras fler gånger! Tyvärr hade jag så att säga händerna fulla så bilder på maten kommer inte att kunna läggas upp här. Min bättre hälft jagade runt på barn, bytte huvudsäkring (så går det när man försöker köra torktumlare, ugn, dator och stor-teve samtigt som bergvärmen får bekänna färg i minus 10 grader...) och serverade fördrink samt minglade, så därav inga bilder. Jag hade som tur var hjälp av broders sambo som grejade iordning spetten när jag fixade med förrätten och risotton, annars hade det inte alls gått ihop sig och vi hade fått käka kl 22 istället för kl 20!  Efterrätten hade jag faktiskt tänkt till med och förberett och ställt på balkongen. Maten avklarad...med facit i hand var det väl inte så clever att ställa fram en massa snaps (vilket jag personligen inte kan ta åt mig "äran" för), vilket grundlade fyllehundsbeteendet hos vissa *harkel harkel*. Efter maten med x antal laddningar av diskmaskinen (vilket givetvis blev undertecknads uppgift också), körde vi lite Guitar Hero. En GT lyckades jag faktiskt peta i mig när jag sprang mellan diskmaskin, dammsugare (ja, ungefär här började det gå sönder lite glas och spillas ut lite dryck här och var) och disktrasa. Tolvslaget firades ute på gården helt utan egenhändiga fyrverkerier, men det gick så bra ändå med tanke på att grannhusen verkade ha bunkrat upp ordentligt med otyg. Tur man inte har en skotträdd hund!!! Ungefär här nånstans borde folk ha slutat hälla i sig en massa (personligen häller jag aldrig i mig nåt efter kl 24=ingen bakfylla) men så blev icke fallet. Vissa "roliga" effekter får det ju uppenbarligen då folk somnar i snödrivor, missar soffan när de ska sätta sig, går in i dörrar och inte kan prata normalt, men jag tycker bara det är motbjudande och pinsamt. Nu är jag ingen motståndare av alkohol, absolut inte (hängde ni med på ordvitsen, hahaha). MEN jag tycker inte man måste dricka något så fort det är fredag för att koppla av, jag tycker INTE man ska dricka i veckorna när man har ett jobb att sköta (även om det "bara är en öl") och jag tycker det är jäkligt dumt att dricka sig full när man har sina barn hemma samtidigt. Nu är jag ingen ängel själv och har lärt  mig av egna erfarenheter, och jag tycker det är gott med en GT eller ett glas vin till maten/i tv-soffan ibland. Men inte varje helg/vecka!

Gott nytt år allihopa! Nu är det dags att läsa prinsessbok för dottern och sedan snöra på sig träningsdojorna igen. Idag blir det lite slit med den här kvinnan:


Kommentarer
Postat av: Anonym

Till den manliga delen: TÄNK! Tänk på barnen! Och var rädda om era familjer. Förstår ni inte vad familjen betyder och vilken stöttning ni har??? När ska ni bli vuxna?



Tack för ordet.

2010-01-04 @ 14:24:17
Postat av: Madde

Jag instämmer fullt och fast! Tycker verkligen inte man behöver välja en av ytterligheterna. Dvs torrborsta eller fyllesvin. Men är man vuxen och har barnen med så ska man inte hälla i sig. Man ska alltid kunna ta hand om dem...

2010-01-13 @ 16:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0