Ingen motivation

Denna vecka har varit händelserik fast ur ett mindre positivt perspektiv. Det började i söndags då turbon på saaben gick sönder (enligt Jimmy så rök den som en gammal T34, hur nu dom ser ut?!). Jaha, då var vi utan andrabil IGEN. Tack och lov att svärmor kunde låna ut sin fårrd, annars hade vi inte fått veckan att gå ihop eftersom vi jobbar om varann och i princip bara ses i dörren för en kort lägesrapport...
Nåväl, saaben är inlämnad på verkstad och vi får väl se vad kalaset kostar. Utöver detta så ska vi betala en elräkning på 6000, Mys danskurs som hon inte vill gå på mer (väl investerade pengar mao), och så ska man ju helst leva också, ungarna måste ju få göra nåt kul på sportlovet så jag hade visst lovat dem att gå på busfabriken dessutom.

Veckan på jobbet har väl inte varit nån drömvecka, fullt ös medvetslös har gällt i princip hela tiden och fler än jag har känt oss trötta och överkörda. Men jag är inte bitter...jag har ju iallafall ett jobb att gå till.

Ända sen i fredags har My dessutom dragits med feber och ont i örat på nätterna men varit pigg som en lärka på dagarna. I onsdags fick vi dock en tid till läkaren som konstaterade öroninflammation och skrev ut Kåvepenin a 168 kr flaskan. Alla ni som är småbarnsföräldrar vet ju hur "lätt" det är att få i barn flytande pc! Denna gång i den härligt modifierade smaken av mintchoklad fast med en underlig bismak...uäääk! =( Nåja, nu är hon bättre och det är ju huvudsaken. Och vi har faktiskt fått sova en hel natt också utan avbrott för snorfräsning, Panodilsuppar, puffa till kudden och hämtande av dricka. Alltid något!

Som ni förstår har inte motivationen varit på topp alls för att träna något. I måndags körde jag ett lättare styrketräningspass som säkert inte gav nåt alls och i tisdags blev det yoga. Både i onsdags och torsdags hade jag tänkt köra ett cardio-förbränningspass men sket i det och käkade äppelpaj med vaniljsås framför OS-tv istället =D. I dag känner jag dock pressen på mig att göra något då fredagkvällen kommer att ägnas åt svullande av Spicy Hot mat och öldrickande hos Karolina. Vi är ett gäng på ca 15 pers från jobbet som ska träffas och bara umgås och ha trevligt utan att prata jobb (om det nu går, brukar ju alltid sluta med att man gör det iallafall!).

Trevlig helg, nu ska jag ta tag i mitt liv (disken och tvätten till att börja med)!


Ikväll 00.00 håller vi alla tummar och tår för brudarna!!!

Kommentarer
Postat av: Madde Wallenius

2 bilar är ett måste för att få vardagen att fungera numera!

Stackars Mysan som haft öroninflammation. Hoppas ni mår bättre nu...

2010-03-14 @ 17:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0