Julaftonsmorgon

Och här sitter jag! Klockan är 06.35 och jag har hunnit blaska av mig, koka ägg och griljera skinka på den stund jag varit uppe. Sitter nu och tar en kopp från vår UNDERBARA nya kaffebryggare (tack, mor & far!):

Bäst i test 2009 stod det, dessutom gjorde vi inte av med så många pengar som vi tänkt heller. OCH så är det mycket knappar och timer och gud vet allt - för den prylgalne tekniknörden till make ;-). Ett plus är ju förstås också att kaffet blir varmt, något som den gamla porschebryggaren inte mäktade med, där fick man nöja sig med halvljummet - bläää!

Igår jobbades det en heldag, en maratongalla på eftermiddagen gjorde att jag var ubertrött när jag kom hem och skulle börja med skinka och julgröt - men det är väl smällar man får ta. Hur som haver, skinkan är förberedd och gröten avsmakad, kallt och varmt trängs i kylen och klappar under granen. Bordsdekoration är framplockad och huset städat (någorlunda iallafall). Gäster väntas anlända allt från 10.22 (om Sabla Järnvägar håller tiderna??) till lite senare på kvällen. Mor och jag ska ta en sista repa in till Maxi som öppnar nu kl 07 och handla lite smått och gott som saknas. Stackars maken jobbar 6.45-18.15, så vi väntar in i det längsta med julbordet.

Vill önska Er alla en riktigt god jul! Vi hörs när vi hörs, under julen räknar jag inte med att hinna uppdatera bloggen så mycket, men vem vet..?

Kommentarer
Postat av: Mor

Alltså - det blev så gott kaffe i denna så jag funderar allvarligt på att skaffa en likadan och skippa perkolatorn.

2010-12-28 @ 13:51:21
Postat av: Jenny

HYVÄÄ!!! =)

2010-12-28 @ 14:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0