Ett sista ögonblick

...av reflektion!
Nu lider blogguppgifterna mot sitt slut, likaså året 2010. Vilket år det har varit. Mycket glädje men också en hel del smärta. Livet går vidare och vi blir äldre (och förståndigare?!). Vad har varit bäst 2010 då? Jag minns iallafall trippen till Mumindalen med barnen. Den hade både för- och nackdelar. Vi har iallafall lärt oss att kolla upp vilka hytter man får på båten (det går i de flesta fall att uppgradera). Och det blev tre väldigt intensiva dagar med lite sömn - något som sliter på både föräldrar och barn. Något som vi också lärt oss är att det alltid går åt mer pengar än vad man tror. Nästan allt var dyrare i grannlandet i öster, och då unnade vi oss inget speciellt egentligen. Åker ni med Silja Galaxy så tycker jag att ni ska ta en Strawberry Daiquri i pianobaren - mycket god! Och om ni åker till Muminvärlden - se för bövelen till att ni inte missar transferbussen dit! Det blir så krångligt då... och när ni väl kommit fram till Muminvärlden - tokstressa inte runt för att hinna se alla saker - det hinner ni ändå. Inklusive ta ett dopp (ungarna iallafall) på badstranden. Vi kombinerade ju vår resa med ett besök på Naturhistoriska innan båten avgick på kvällen. Det var faktiskt ett bra upplägg, då blev det inte så lång väntan för de små - även om de var trötta innan vi var ombord och hade hittat till hytten.

Jag vill också ta ett ögonblick att reflektera över min motion- och kostsituation under 2010. Jag tycker jag gjort ett klart godkänt jobb under 2010, har läst mycket på olika bloggar och hittat nya förebilder. Mitt mål har varit minst 4 träningspass i veckan - vilket jag har uppnått de flesta veckor. Ibland har det till och med blivit 5 eller 6 pass. Jag har ju dessutom tagit itu med min gamla hatkärlek: löpträningen. Och på köpet upptäckt att jag klarar av att springa en mil på en timme. Inte så illa pinkat av en gammal avdankad 2-barnsmorsa! Just nu ligger löpträningen på is, bokstavligen talat, eftersom det kommit så mycket snö de senaste veckorna. Jag ser dock fram emot att uppta löpträningen till våren igen, då med siktet inställt på milen på 50 minuter! Under vintern roar jag mig med inneträning framför tv:n, nya träningsdvd:er ska införskaffas och så får man väl ta en och annan hundpromenad. Kosten ska skärpas till under 2011, framförallt ska jag jobba vidare med avskaffandet av "kvällsmackan" och försöka tillföra mer protein till kosten totalt sett. Har ju testkört några protte-drinkar och protte-bars och vet väl på ett ungefär vilka som tilltalar mig.

Nu stundar dock mera julstädning, man får ta ett rum i taget så går det an...
Kraaaam på dä!

Kommentarer
Postat av: Madde Wallenius

Det var mig en bra sammanfattning av vår resa till Muminvärlden. Jag vill bara tillägga att även om det blev en del frustration över transfer-missar, dödsångest för att sova UNDER bildäck och skralt i kassan efter en ynka VAAAAAARM dag i Åbo så är det ju alla missar som det blir så roliga minnen av. Jag vet ju inte vad familjen Nordin tycker men familjen Wallenius-Nyström tyckte det var sååå mycket roligare att semestra med er än bara vår familj ensam. Så om vi i framtiden har semester samtidigt igen åker vi gärna en tur med er till något ställe. Jag drömmer om en stugvecka på Gotland medan Adam föreslagit både Legoland och Leksands sommarland. Vem vet vad kommande somrar har att bjuda på men kul det ska vi ha :D

2010-12-22 @ 13:19:30
Postat av: Gabbi

Hej hej!!

Nu när steamy fått gått i ide tills våren har en annan favvo steamy kommit upp;0) en ur emmerdale... Kolla el bloggo:0)

Kram vännen

2010-12-22 @ 13:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0