Trög och seg

Ja så kändes dagens löprunda, inte alls lika hurtigt som sist. Men huvudsaken är att jag tog mig runt!

Plus:
att jag tog mig iväg överhuvudtaget och att jag tog mig runt. Att första 1,5 km-sträckan flöt på så bra (inga pauser). Bra spurt på slutet då jag hamnade i tidsnöd för att hämta sonen på skolan, all stress behöver inte vara dålig, hihihi =)
Minus: segt och trögt i uppförsbackarna, hade inte alls samma "go" som senast (minst 50% sitter väl i huvvet!), gick ner i samma blöta som förra gången och fick svampiga tunga skor att dras med. Känner inte riktigt till sträckorna så bra än vilket gör att jag blir osäker på vart jag egentligen hamnar =/. Ett klart störningsmoment med de blöta partierna som man helt enkelt inte vågar springa igenom, utan måste stanna och vända.

Sammantaget borde jag ha löpt ca 5 km. Hur lägger jag upp det då? Värmer upp genom 10 min rask prommis (uppförsbacke för det mesta) upp till Lillsjön. Försöker sen starta några minuter i lugnt "lufs-tempo" för att sedan öka något och försöka hålla den farten. Idag gick det väl som sagt sådär, hade inget tryck i varken armar eller ben. På slutet försöker jag jogga ner i lite lugnare tempo för att tillsist gå några 100 meter innan jag är hemma. Tror det är ett bra upplägg för då slipper jag löpning på asfalt som mina knän inte tycker om.

Imorgon tror jag att det blir vilodag, första jobbdagen till ära. Vi får väl se hur det känns helt enkelt. Vaderna känns rejält just nu och förbränningen steg rejält också, var tvungen att ta en extra frukt. Vad gäller kosten denna vecka har vi lyckats bra de två första dagarna, maken och jag. Endast bra mat och inget småätande. Inga som helst onyttigheter - heja oss! Var & köpte glass till dottern idag, maken funderade på att också ta en glass men vi lyckades lägga band på oss och ser fram emot en härlig plankstek på fredag istället! Kör inte enligt nån kostregim eller liknande - jag skulle aldrig klara av att utesluta kolhydrater helt tex - men däremot kan man ju dra ner lite på mängden och tillsätta grönsaker istället. Vi får se hur det går denna gång. It takes two to tango...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0