Söndagsmiddag

Ojojoj så mätt jag är! En sån god söndagsmiddag vi knåpade ihop av lite rester...vi gjorde helt enkelt en Cajsa Warg och tog vad vi hade hemma:
Lite halvgammal färskpotatis
Morötter
Rödlök
Vitlök
Färska champinjoner
Kyckling innerfiléer
Fetaost
Kycklingen blandade jag med smält smör och några skvättar soya. Grönsakerna klyftades och så slängde vi på lite olivolja och la alltihopa på en plåt med bakplåtspapper, kryddade med "American steakhouse seasoning" (krydda från amerikanska hyllan) och dunkade in i ugnen på 200 grader i ca 30 min. Fetaosten slängdes på ca 10 min från slutet. Till denna anrättning så hade vi en sås gjord på en påse italiensk salladskrydda och gräddfil.
Herreguuud vad vi åt! Men ni ska ju inte tro att det stannar där. Till efterrätt blir det stekta äpplen i ugn med vaniljglass....raaaap! =)

Tur att semestern är slut nu. Mindre chips & dipp, mera chins & dips! Fast min bättre hälft har faktiskt varit ute och gått milen med kompis + hundar idag. Själv har jag inte gjort ett piss än, förutom morgonrundan med vovven. Men den som väntar på nåt gott skall icke bliva osvettig! Ett Zumbapass och hårgfärgning stundar senare ikväll (det kan vara nog så svettigt innan man får till det bra!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0