Skolstart!

Javisst sörru. Idag har man börjat trean! Eller, sonen iallafall. Men jag var med (tillsammans med några andra mammor och pappor) den första timmen tills det var dags för den traditionsenliga samlingen på kullen. Det kändes jättebra även fast de är så stor klass (32 st!). Men de kommer att bli indelade i olika grupper så det blir mer lättjobbat. Skulle nog vara ett mer eller mindre omöjligt uppdrag att lära ut till 32 9-åringar samtidigt =). Lärarlaget verkar bra, är ju en del nya ansikten med men Eddies tidigare fröken är fortfarande med i gänget vilket känns kanon då det är henne jag har haft mest och bäst kontakt med. Det som slog mig under timmen i klassrummet var, "herregud vad bra man hade det"! Som lågstadieelev alltså. Visst ökar kraven ständigt på kunnandet och så men ändå liksom...vilken service till höger och vänster och vad KUL att få gå i skolan och lära sig saker! Helt plötsligt funderade jag på om lågstadielärare inte skulle vara något för mig. Men don´t worry Mor, jag la ner den tanken senare, när det började klia i kroppen och i munlädret på vissa av ungarna ;-).

Jaha, och ingen träning blev det efter förfettningen igår heller! Låg som en död sill i soffan tills klockan blev 20.00 ioch det var dax att utfodra och natta ungarna, vilket gick förvånansvärt bra. Dock var det en trött kille som jag fick väcka både två och tre gånger imorse innan han tog sig upp, men det är väl första veckan som är värst antar jag. Inga 7-morgnar denna vecka för ungarna iallafall, då min bättre hälft fortfarande har semester. Jag själv har en liten mjukstart med onsdag-torsdag dagturer och så lördag natt. Låter väl inte så dumt?

Dagens träning bestod av Jillian i 40 minuter som körde totalt slut på framförallt axlar och vader. Gick upp en nivå och körde level 3 först och level 1 sedan, kul med lite nya övningar även om de och konditionsövningarna är snäppet tuffare. Kolla här på mina favoritövningar att hata: http://www.youtube.com/watch?v=fuJcM93v9AY
Speciellt vid 0:50 och 1:04. Jobbigt satan men effektiva hoppas jag! Vill ni ha tips på olika övningar så finns massor med Jillian på youtube! Kolla vilken bild jag hittade, även Jillian har ett förflutet som överviktig:

Före/efter hon började med karateträning tydligen...

Det knastrar i mina knän emellan varven men gör inte ont så jag kör så det ryker! Ska försöka hålla ångan uppe 4 gånger i veckan även när jag börjat jobba igen på allvar. Imorgon blir det en löprunda i skogen igen, 5 km-slingan. Är motiverad som f-n just nu eftersom maken är ute (för andra dagen i rad!) och går runt Ågelsjön drygt en mil! Idag tog han dessutom på sig en rygga med vikter i. Stackars gammel-Helge har väl aldrig fått så mycket motion på en och samma vecka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0