Lite lätt schleten...

...efter gårdagens löprunda a 4 km som blev några fler eftersom jag var tvungen att vända flera gånger pga vattensjuk mark (och då överdriver jag inte, vågade helt enkelt inte springa igenom träsken, hade inte mobil eller nåt med mig). Nästa gång testar jag 5 km eftersom 4 km+ gick såpass bra.
Plus med gårdagens löprunda: för att vara första gången sen förra sommaren som jag är ute och springer, var jag positivt överraskad av kondisen. Samtliga uppförsbackar togs löpande, jobbade med både fram- och baksida ben plus att jag fick bra hjälp av armarna också, så vårens och sommarens styrketräning HAR gett resultat!
Minus med gårdagens löprunda: att det var så inihelvete blött i spåret, gick halvt ner i ett träsk det första jag gjorde, så det blev svampiga tunga skor resten av passet. Märks att höft-, knä- och fotleder inte är vana den annorlunda belastningen som blir vid löpning, för det känns lite på gränsen till ont idag.

Blir alltså en vilodag idag, har ju varit igång hela veckan och kroppen känns sliten. En promenad är det enda som är inplanerat hittills.

Sonen fick sin första karatedräkt igår, och så stolt han är! Hoppas verkligen att intresset håller i sig nu.


Här har vi en till som vill börja med karate:


Hahaha, här i huset är det då aldrig tyst eller en lugn stund förutom på nätterna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0