A vettig blogg is hard to find

...men jag har hittat flera som inspirerar mig!

Till alla glada amatörer (jag bl a - men inte nu längre) som i all välmening tagit sig en Gainomax eller energidryck efter hård träning:

Från Axons blogg (se länk i vänstermenyn):

"Om du inte skall styrketräna exakt samma muskelgrupp, uttömmande, igen inom det närmaste dygnet (vilket förövrigt varken är optimalt ur prestationssynpunkt eller skadesynpunkt) finns det ingen anledning att dricka kolhydrater/socker efter träningen. Den "återhämtande" effekten av kolhydraterna får du precis lika bra genom att äta helt vanlig mat efter träningen - lite långsammare glykogensyntes, men den sker fortfarande. Det enda som behövs för stimulera proteinsyntesen är aminosyror"


Därmed inte sagt att jag kommer att inhandla en massa kosttillskott! Föredrar att satsa på vanlig hederlig MAT (med lite extra protein och mindre kolisar) =)

Apropå nåt helt annat - imorgon kommer mammi att unna sig lite igen som en liten fin avslutning på semestern. Jag råkar ju vara innehavare av en Live It-box som jag fick när jag fyllde 30 men i sanningens namn glömt bort... hittade den i en pappershög när jag letade efter nåt helt annat, hahaha. Så imorgon har jag bokat massage och brynplockning hos http://www.houseofbeauty.se/
Idag väntar en omgång städ, tvätt, bakning och träning, så den här dagen ska nog gå ihop sig också...



Kommentarer
Postat av: Madde Wallenius

Åh, så avis jag blir men men... Jag planerar att boka en pedikyrtid, det är inte fy skam heller! Sen har jag ju det utomordentligt trevliga (not) cellprovstagningen att se framemot nästa vecka. :/

2010-08-17 @ 11:26:58
Postat av: Jenny

Åh den där cellprovtagningen är aldrig nån höjdare..åsså får man vänta på svaret så länge. Ett nödvändigt ont!

2010-08-17 @ 13:22:25
Postat av: Madde Wallenius

Du får tänka lite extra på mig den 1 september kl 15... Då är jag fastklämd i byglarna :O

2010-08-18 @ 20:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0