Vilken röra!

Ja det må jag säga. Var på den årliga underreds-kontrollen idag och hade bokat tid kl 10. Väntar och väntar, ingen barnmorska syns till. Frågar i receptionen efter en kvart: "sitter du i rätt väntrum (men hallå - klart jag gör!)? - jaaaa det var visst nån som var sjuk men de andra ska ju hjälpa till...sitt ner så länge så kommer det någon. Om det tar för lång tid så kommer du tillbaks. " En kvart senare gick jag tillbaka till receptionen igen efter mkt tjat från dottern (stackarn, i ett väntrum utan vare sig leksaker eller tidningar för barn!): jaaaa...får jag ditt personnummer så ska jag fråga vem som ska ta hand om dig...receptionstanten går iväg och jag är tvungen att gå på toa med mitt kissnödiga barn. När vi kommer ut från toan så står receptionstanten och nästan kastar sig över oss utanför toan: VAR har ni varit...jag har letat. Jaa säger jag, lilla damen var tvungen att kissa. Jaha, du ska fortfarande sitta i väntrum 1 så ska Madelene ta hand om dig. Hon kommer så snart hon kan. Vi väntar ytterligare 5 min, sedan kommer Madelene och meddelar att det inte blir hon utan Ulla-Karin som ska ta hand om oss. 5 min till och så äntligen!!! Fem snabba frågor, blodtryckstagning och så någon fråga om hur länge sen det var jag tog cellprov. Hmm...det måste vara ett par år sen sist minst...men till sist så kommer jag nog fram till att det är 2004 eller 2005! Ja då kanske vi ska ordna det idag också tycker barnmorskan. Fem min i gynstolen och 140 kr senare så var jag utrustad med e-recept och färdig! Den kostnaden hade dom gott kunnat bjussa på tycker jag!
Jösses en sån röra...stackars Eddie var ensam hemma under två timmar men det gick så bra så. Jag ringde honom efter bm-besöket och han svarade i vanlig ordning "vad ville du?" så då förstod jag att allt var under kontroll =).
Min stora kille!

Nu ska Mysan och jag ge oss på bullbak som Gabbi föreslog...var ju ett tag sen jag hade tid med något sådant. Sonen är iväg hos kompis och ska hämtas vid 16-tiden så vi har några timmar på oss att få brödet att jäsa. Alltid en upplevelse att baka med sin dotter...man vet aldrig hur det slutar  =)



Kommentarer
Postat av: Gabbi

Hallå!

Ja jag tycker de kunde bjuda på dessa. 140kr!! Verkligen!

Finns inge värre änn att vänta! Å de e inge roligt att vänta på heller! :0)

hoppas bullbaket gick bra! Gjorde ju muffins i eftermiddag!

Kram på däääää!!!

2009-09-24 @ 22:59:08
Postat av: Tessan

Gick det bra på den årliga kontrollen? haha. Det känns inte roligt att fläka ut sig i den där nedrans stolen alltså !HAHA

2009-09-25 @ 11:10:27
URL: http://tesskarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0