Sliskigt värre!

Ja det får väl bli dagens omdöme om tårtan! Jag hade gjort ett vanlig tårtbotten (på 4 ägg så den skulle bli riktigt hög!) och fyllt med 1) marsankräm och 2) hallongrädde. Istället för vanlig grädde ovanpå gjorde jag s k Dumlefluff. Guuuuud så sliskigt det blev! Gott men lite väl sött för min smak. Kanske Dumlefluffen hade gjort sig bättre som fyllning och så kanske man skulle ha haft vanlig grädde på toppen i kombination med nåt syrligt typ färska bär eller annan frukt..? Skulle också kunna tänka mig dumlegrädden som fyllning i en choklad- och/eller nötbotten. Måste testas vidare. Tur att man har ett till barn som snart fyller år så jag kan få experimentera lite i köket!

Födelsedagsbarnet har fått en massa trevliga presenter, vi väckte honom med lite falsk sång och så ett paket som innehöll något han verkligen önskat sig: en "pepprare" (ett leksaks-automatgevär alltså). Så snabbt har jag aldrig sett Eddie gå ur sängen =D. På eftermiddagen kom morföräldrarna ner och hade med sig ett JÄTTEPAKET med Star Wars-lego. Sen kom farföräldrarna med Power Rangers-lego och gammelmormor med pengar. Plus att Millan, Hampus och Amanda kom och grattade och fikade ihop med oss andra. Lillasyster My gick inte lottlös utan fick en ny boll av mormor och morfar och en liten mössa av farmor och farfar.

Jobbet idag har bjudit på både sorg och glädje. Det började dystert då chefen berättade att vår arbetskamrat fått bröstcancer. Tungt och oväntat, man vet inte riktigt hur man ska reagera, men hon ville iallafall att vi skulle få reda på det och behandt tagla henne som vanligt. Lättare sagt än gjort men det viktiga måste väl ändå vara att man bryr sig och finns där, eller hur? Dagen fortsatte med en sk Covision-protes, något jag inte har haft förut men som jag velat ha ett bra tag. Eftersom vi var ett gäng halvnya människor på salen så tickade klockan förstås iväg och vi blev klara med protesen först till lunch. Men det gick bra och jag är nöjd med min insats den här gången, nu kan det bara bli bättre! =)


Storkillen och modern på Cypern i maj - 09.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0