Dilemma

Jag har fått ett litet dilemma på halsen. Ett angenämt sådant men icke desto mindre svårt. Jag har fått ett väldigt personligt mejl med jobberbjudande på "kontorstid", måndag till fredag, inga kvällar, helger eller nätter. Men det är å andra sidan inte en lika stor utmaning som det jobb jag har idag, utan blir mer "löpande bands-princip". Det kommer så fel, så fel i tiden, precis då jag ska börja gå helger, nätter och jourer på mitt nuvarande arbete.  Jag vet ju inte om det "erbjudna" jobbet skulle passa mig, så egentligen skulle jag vilja hospitera ett par dagar och se vad det hela rör sig om. Problemet är att de ska ha intervjuer till den utlysta tjänsten redan på måndag, och jag kan inte komma iväg från mitt nuvarande arbete denna vecka pga att jag har en student att ta hand om plus att det inte alltid finns tillräckligt med personal. Jag blir galen, måste ta ett beslut och det snart...

Här är min egen lilla lista att få ågren över:

Fördelar med att börja på nytt jobb:
-
Mindre ställe, jag känner nästan alla där redan och trivs med den personalen
-Bättre betalt
-Endast kontorstid (men vill jag ha det så?!)
-Personalen där har frågat efter MIG när den lediga tjänsten dök upp (smickrad!)

Nackdelar med att börja på nytt jobb:
-Stagnation i min egen utveckling
-Mer löpande bands princip-kirurgi och "semisterilt" jobb
-Endast kontorstid (jag har inget emot nattjobb men är detta bättre av familjeskäl?!)
-Mindre variation på typ av ingrepp (jag råkar ju gilla frakturkirurgi och en och annan stor tarm...)

What to do???!!!! Pengar är inte allt, trivsel på jobbet är minst lika viktigt! Usch en sån beslutsångest jag har just nu. HILFE!!! Kan någon ge mig några goda råd???


Kommentarer
Postat av: Vera

Näe pengar är inte allt och utvecklas kan du göra på andra ställen än på jobbet men jag förstår vad du menar. Jag är i ett läge där jag skulle göra vad som helst för att få slippa nätterna och bara jobba 7-16 ist för mina dryga 27timmarspass. Jag får så otroligt lite tid för familjen och jag och sambon ser knappt varandra då han är resande säljare. Humöret och bristen på sömn ska jag inte tala om=) Så jag röstar för dagtidsjobbet av familjeskäl=) Man har bara barnen små en gång. Lycka till!! Kram

2009-09-30 @ 22:19:06
URL: http://rallyvera.blogg.se/
Postat av: gabriella

Ja det kan vara svårt det dära...men om du tar erbjudandet...kan du hoppa in helger om du vill på ditt gammla jobb??

Dummt att detta kom just nu...isf om du jobbat ett halvr innom det du har nu så har du fått kännt dig för om natt helg kvälls jobb är något för dig!?

Hoppas du finner svar i sökandet!!

2009-10-01 @ 11:55:26
Postat av: Anonym

Hallå,,,finns inget att tveka om...Behöver jag säga mer..Du behövs där du är!/ Gissa vem...

2009-10-01 @ 20:22:55
Postat av: Jenny

Haha jag vet nog att det är du Annika...men var lugn du...jag stannar nog i 30 år och blir en sån där elak hygienpolis som ryter och himlar med ögonen mot studenter och kandidater som vi brukar läsa om i bloggarna ;)

2009-10-01 @ 20:54:26
Postat av: Madeleine

Men Dadda... om du väljer ett nytt jobb betyder väl inte det att du inte kan återgå till ditt nuvarande jobb om ett par år, eller?

2009-10-02 @ 14:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0