Det är något speciellt med fredagar!

Eller hur? Även fast jag jobbade till halv 12 denna fredag (kan man ju stå ut med!) så känner man fredagsmys stämningen redan på jobbet. Vi har ju alltid lite fredagsfika också, inte alltid man hinner träffa alla samtidigt men när vi har våra utbildningsdagar dessutom så kan man träffa folk man inte sett på ett par veckor! Denna fredag handlade det om HOLEP, holmiumlaser enukleation av prostata, en ny operationsmetod (vi är först i Sverige om jag inte minns fel!) som vi börjat med. Intressant - men så mycket grejor, gaaah. Dessutom var det en representant inbjuden från Getinge om våra diskdesinfektorer plus en föreläsare från Covidien om diatermi och grundläggande elsäkerhet (väldigt nyttigt med repetition!). Totalt sett en väldigt bra och givande utbildningdag.

Dagen bjöd i övrigt på lite träning, vad segt det gick denna gång, jag är inte van vid det, men har man inte tränat på några dagar och haft en tuff vecka i övrigt så kanske det inte är så konstigt. Idag tar vi nya tag, först ut till landet och ta upp båt och passa på att tanka lite D-vitamin i solen. Sen tänkte jag mig lite träning igen när vi kommer hem och så blir det väl att laga lite käk. Har hittat en ny träningsvideo som jag skulle vilja lägga vantarna på men vet inte var jag ska få tag i den, har inte hittat den på nån svensk firma än. Är det någon som kan tipsa mig, var hittar jag den till billigast pris, kan ju bli dyrt om man får betala tullavgifter och skit från staterna:




*Puuuh* nu tar vi lite mer choklad... ;-) Seriously, jag MÅSTE skaffa den här träningsdvd:n!!!
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0