Än slank hon dit...och än slank hon dit...

...och än slank hon ner i kvälls-träsket! Det är inte alltid det är så kul att vara "kvällare". Inte för att jag jobbat så många kvällspass än men det har varit ett otroligt tempo de kvällar jag har jobbat! Jag blev inkastad än här, än där och telefonen ringde och det strulade med galler som var nere på sterilcentralen och patienter och doktorer som var otåliga och många salar som inte skulle bli klara i tid och...ja. Och så får man bara skit av arbetsledningen för att saker och ting drar ut på tiden. Men vad ska vi göra?! Vi KAN INTE springa med piskan efter våra kollegor, kollegor på vårdavdelningarna och inte minst de stackars patienterna som i många fall är både gamla, sjuka och har ont. Ekorrhjulet snurrar fort skrev jag i ett tidigare inlägg. Tamejfan snurrade det inte ännu fortare ikväll - bläää!

I övrigt kan jag rapportera att Trattpojken blivit av med tratten och ser mycket lyckligare ut nu! Såret ser fint ut och vi har lurat i honom det sista av antibiotikatabletterna. Vad gäller beteendet så tycker jag inte att han är särskilt förändrad men vi får väl ge honom en vecka eller två till och se om han dämpar sig lite.

Imorgon är det Pluttens (sonens) födelsedag - storkillen fyller 8 år!!! Jag har bakat tårtbotten och fyllt med hallongrädde och marsankräm ikväll. Imorgon blir det att fixa dumlefluff och breda överst på tårtan, ska bli spännande att se hur det blir och hur det smakar, har inte gjort det förut men sett många på nätet och olika forum som skriver att det är himmelskt gott. Får väl återkomma med recension! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0