Upphaussat

Eller vad säger ni?
Jag pratar såklart om "svinet". Var och fick min dos igår förmiddag, de har ju upprättat en vaccinationslokal inte många meter från jobbet så jag och några arbetskamrater tog oss i kragen och gick dit igår. Sticket kändes knappt och jag jobbade på som vanligt igår kväll. Men när jag kom hem så fick jag ondare och ondare i armen, tänk er som en riktigt fet lårkaka fast på överarmen. Kände mig lite hängig när jag gick och la mig men både jag och framförallt armen mådde mycket bättre imorse. För mig känns det som en självklarhet att vaccinera mig. Jag vet inte vad jag möter på jobbet varje dag och vill inte dra hem nåt till familjen. Men likaså vill jag nog att även mina barn vaccinerar sig, som träffar många andra barn i olika åldrar som också kan vara smittbärare. Det florerar många konspirationsteorier kring vaccinet och att det inte är testat ordentligt, innehåller kvicksilver mm. Givetvis måste var och en få ta ställning själv och bestämma, förhoppningsvis kan åtminstone varje vuxen människa tänka lite logiskt själv och inte gå på alla rykten som förekommit. Men för varje person som inte vaccinerar sig har vi en ny spridningsväg och möjlighet för viruset att utveckla nya stammar. Så, jag som vårdpersonal vädjar härmed till den som läser detta: tänk åtminstone på din familj och din närmaste omgivning när du funderar på hur du vill göra.


Kommentarer
Postat av: Madde

Hoppsan då! Här har vi inte alls tänkt vaccinera oss. Jag undviker ju medicin och vaccinering så mycket jag bara kan. Barnen får självklart sina "vanliga" vaccinationer.

Svininfluensen ska ju som jag ha läst mig till vara mildare än den s.k vanliga influensan så vi "vanliga" känns inte så hotade. Sen tycker jag att om man jobbar inom vården är det en annan femma för då kommer man i kontakt med så många med svagt immunförsvar...

2009-10-18 @ 18:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0