Bakning med barn...

För att hålla barnen sysselsatta när de är hemma och är "sjuka" (hmm nåja) måste man hitta på saker att göra åt dem. Typ hela tiden. För jag är inte den typen av mamma som kan låta barnet sitta vid tv och dator HELA dagen, trots att de fladdrar med ögonfransarna och lägger huvet på sned. Så efter en film, en timmes Spore på datorn medan jag tränade, och en spontan innebandymatch i vardagsrummet fick vi för oss att baka. Chokladbollar och tigerkaka fick det bli, enkelt och gott. Att ha två barn med sig i köket innebär ett konstant medlande: "Om du häller i en deciliter socker så får du hälla i havregrynen..."  Chokladbollarna var nog roligast att göra men tigerkakans smet var nog snäppet godare (sen att de inte var så intresserade av själva kakan när den var klar är ju en annan femma). Citat av Eddie:
"Den här var så god så jag nästan hoppar upp i taket!"

Bättre betyg kan man väl knappast få av en kräsen ung man? =)


Kommentarer
Postat av: gabriella

Tjena!!

Vad kul att barnen gilar bakning!

Jag tror att man ska satsa på att baka eget...det är inga konserveringsmedel där som det e på det man köper i vanliga mataffärer...sånnt kan ju räcka hur länge som hellst!!

Här e det bra! konstigt!! att det känns som man gjort detta länge, gå upp å byta på lilen när han är grinig eller mata...nu skulle jag inte vilja vara utan honom!! =0) /Kram!!

2009-10-28 @ 10:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0