Recept på en barnvänlig fredag!

Visst gör vi allt och lite till för våra kottar, maken och jag! Eftersom det är så sällan vi kan göra något tillsammans alla fyra (ja fem då om man räknar vovven), fick barnen önska vad de ville göra och vi sa väl ja till allt tror jag... sonen går ju i skolan till 13.20 så tills dess får jag nog passa på att göra en massa annat som att handla, träna, plocka fram julgardiner och annat trams ;-). Men sen beger vi oss raka spåret till badhuset så de små liven får leka av sig. På hemvägen slinker vi kanske in på "golden arches" och tar oss ett skrovmål.  Sen står filmhyrning på tur inklusive popcorn och läsk. Naturligtvis ingår även att vara uppe så länge man vill (gäller även om mamman och pappan somnar på soffan!).

På lördagen ska jag jobba hela långa dagen, går ett introduktionspass mellan 8.30-17.30. Får väl se om man är lagom mör efter det passet, annars blir det väl till att försöka få upp lite julljus i fönstren åtminstone. Söndagen har vi tänkt ägna åt bilvård och framförallt däckbyte. Inte för att det är nån snö och halka att tala om men...

Ser faktiskt fram emot jul det här året! Ska bli skönt med en liten paus och att få vara hemma med sina nära och kära lite mer än vanligt. Mysa, sova längre på mornarna, ut och gå prommisar, träna när jag känner för det, laga och äta god mat förstås och bara göra ingenting om man känner för det nån dag!



Kommentarer
Postat av: gabriella

Hallå!

Trevlig helg på dig Jenny!!

Hoppas att du orkar hålla ögonen öppna ett tag så du inte slocknar så fort du satt ner rumpan i soffan!! =0)

2009-11-27 @ 19:59:25
Postat av: mamsen

Barnen är det bästa man har.

2009-11-30 @ 11:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0