Har du berömt nån idag?

Klart underskattat i Jantelagens Sverige! Idag fick jag, efter en jätterörig och slitig dag, beröm av en arbetskamrat precis innan jag skulle gå hem. Och med dessa få, men trevliga ord lyckades hon få mig att gå från trött, sliten och osäker till piggare, lugnare och med stärkt självförtroende. Bara med ord!!! Jag snubblade över några rader från KI om en avhandling som bl a undersöker faktorer i och utanför arbetet som främjar hälsa och arbetsförmåga, där resultaten pekar på att uppskattning av anställdas arbetsinsatser från chefen är en viktig "friskfaktor":

http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=130&a=9803&l=sv&newsdep=130



Snyggve! =)


Kommentarer
Postat av: Vera

Alltid härligt att få höra att man gör något bra. Men efter att läst din blogg under en tid och vet hur du kämpade i skolan så vet jag att du gör ett kanonjobb!!!

2009-11-04 @ 17:46:02
URL: http://rallyvera.blogg.se/
Postat av: mamsen

Så sant som det är sagt.

2009-11-05 @ 10:14:54
Postat av: Annika

Hallå..ja du mycket kloka och tänkvärde ord!!! Ha en bra helg så ses vi pigga o glada måndagmorgon/ Annika

2009-11-06 @ 19:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0