Medmänsklighet

...vad är det för nåt? Jaa det blev jag tackad för idag av en patients mamma. Och inte tyckte jag att jag gjorde något speciellt, erbjöd en pall att sitta på när hon skulle vara med vid dotterns sövning och så följde jag henne ut till väntrummet efteråt och bytte några ord med henne, precis som vi brukar göra när barn/ungdomar sövs. Men visst värmer det hjärtat när man faktiskt får bekräftelse att ha gjort något helt rätt! Det är ju oftare det är tvärtom, man får skit för nåt man gjort annorlunda/fel/inte alls. Med risk för att låta lite nördig och Florence-aktig, vi (nsk, opssk och usk) finns ju faktiskt på våra jobb för patienten och inte bara för att vi tycker det är så kul.

Vad gäller resan så fortsätter nerräkningen, är ju ledig idag "flygaredagen", fredag, lördag och söndag. Och på måndag morgon tuffar vi iväg!!! Har fixat pass, sjukförsäkringskort, resebevis, skrivit ut biljetter, bokat långtidsparkering. Kvar att göra: beställa taxfree till hemresan och plocka fram sommarkläder (vart jag nu lagt undan dom?). Har jag glömt nåt?





Kom igen katten, det svänger ju!!! Mycket bättre än all kommersiell dynga som spelas i radio ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0