Hade min första...

...Girdlestone operation idag. Det innebär att man sågar av caput, lårbens "huvudet" så att man får en s k slinkled, i detta fall pga frakturhaveri och infektion. Länge sen jag var i ortopedkorridoren nu, hade ju glömt ett och annat men som tur var hade jag duktiga kolleger omkring mig! Skönt var det förstås att bara ha en op och sen få gå hem 11.30..

Fredagar är speciella ändå, när man har städat, handlat, hämtat barn, utfordrat och ställt en liten blomma på bordet...och sedan bara få sätta sig i solen med en kopp kaffe. Eller i soffan/på uteplatsen med ett glas rött. DÅ är det helg!

Sitter här framför burken och lyssnar på världens bästa radiokanal, Bandit såklart. Webbradio är en väldans bra uppfinning!


Kommentarer
Postat av: Annika

Vad härligt det där sista lät med blomma och kaffe....tänk om man alltid jobbade sådana tider..iallafall under vårsolen...Du är super som kan fixa ortopeden efter en lång tid på kirurgen...=)Mer fika åt folket...Ha en bra helg../Annika

2009-05-16 @ 08:01:36
Postat av: Annika

...PS..och mer vin förstås...Bandit radio?? låter läskigt../Annika

2009-05-16 @ 08:03:50
Postat av: Jenny

Tack för vänliga ord, jag passar på att ta åt mig, inte ofta vi får höra när vi gjort nåt bra på jobbet! Har sagt det förr och säger det igen: tänk vilken hård hud vi fått på bara ett år..! HEJA OSS!!!

2009-05-16 @ 08:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0