Akutsal

...har det varit idag på jobbet. Eller snarare uro/akutsal. Startade i lite lagom tempo med en cystoskopi med px-tagning som gick utan problem. Sen fortsatte vi med en Millin, som blödde rejält, drygt 3 liter (!), det krävdes tillkallad bakjour, varma dukar, omstickningar x flera och Tachoseal så var saken biff så att säga. Men svettigt blev det ett tag både för narkosen och för oss i såret. Efter en välförtjänt lunch så fortsatte vi med en pacemaker. Visade sig att det var en mycket sjuk man och programmeringen av pace:en slutade med sövning och elkonvertering! Sen var det ett VEX på gång in men då var det dags för mig att gå hem. Tyckte det räckte mer än väl med den dramatiken vi hade under dagen!

Imorgon ska jag ha bl a delhudstransplantat, vilket jag inte haft sen praktiken på HPK. Kommer väl ihåg principen någotsånär, vi får väl se hur det går.

Sista veckan i skolan är det för sonen också, på fredag är det skolavslutning. Vi jobbar ju ett par veckor till dock så han kommer att få vara några dagar på frita innan det är dags att vara helledig med "mami och papi". Ska bli såååå skönt med semester, även fast vi nyss har haft en vecka utomlands!

Lyssna och njut:




Kommentarer
Postat av: gabbi

Hallå!!

Hur hemskt e ett kejsarsnitt :0( ska göra ett sådannt i oktober!! Är nervös!!!!!! Gillar inte sådannt jag!!

Vart vani på semester? Har förtränkt d!! Men d såg härligt ut:0)

Kommer du hem till sommaren då?

2009-06-10 @ 14:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0