Halva veckan arbetad...

Jahapps då sprang det iväg och blev onsdag...hade ju tänkt uppdatera den här bloggen i måndags men det hanns inte med. Inte igår heller. Idag TOG jag mig tid (medan sonen sitter bredvid och suckar högljutt och väntar på att datorn ska bli ledig!). I måndags rivstartade jag på akutsal med en tunnelerad cvk och en femurfraktur som fick en perilocplatta. Igår och idag har det varit bröst för hela slanten, i morgon väntar galla och på fredag akutsal. Har känts segt i huvudet och lite trött i rygg och ben, men det har funkat tack vare yoga och en vända på spikmattan! Somnade på den i måndags kväll och sov ca 1,5 timme - gissa vem som hade cirkulation i ryggen sen...  Millan var även på besök och vi lirade Guitar Hero, sååå kul! =)

Igår och idag har barnen varit hos gammelmormor som sett efter dem en stund medan Jimmy och jag har jobbat. Igår blev jag glatt överraskad när maten mer eller mindre stod på bordet när jag kom och skulle hämta barnen! Och inte var det sämre idag heller, så jag fick både mat, kaffe och pratstund innan det var dags att åka hem till det tredje barnet (Helge).

Läste en blogg idag som ondgjorde sig så väldeliga angående att det visas så mycket sport på SVT pga sim-vm osv. Författaren menar att de kunde ju hålla sig till alla sportkanaler som finns istället. Då undrar jag följdaktligen; vad är problemet? Det är sommar, du behöver inte vara inne och titta på tv, ut och gör nåt kul med dig själv och/eller familjen istället! Vill du absolut titta på tv: byt kanal (det är INTE sport på alla kanaler samtidigt!) eller använd din vhs/dvd. Kan tänka mig att många (äldre?) inte har så stort utbud av sportkanaler och uppskattar att kunna se sport i svt.

Det är mycket jobbtankar just nu, måste fundera på vart jag vill vara placerad i höst också. Förnuftet säger att jag borde vara på ortopeden och få in rutinerna där en gång för alla, men nu när jag kommit in ordentligt på kirurgen så är det ju kul och "tryggt" att vara där också...hur göra?! Vi håller på att byta ut alla suturer från Ethicons till Brauns, vilket innebär att jag även måste lära mig alla förkortningar och namn på de nya och vilka som ungefär ska motsvara det gamla sortimentet. Lurigt värre, ibland får det helt enkelt bli "kan jag få en tvånollans Vicryl nej jag menar Safil på en...hmmm...stor nål tack" hahaha, stackars pass på salen! =/


Kommentarer
Postat av: Millan!

Hej tjejen!

Ja det var så kul att spela Guitar Hero. Det måste vi snart göra om. ;o)

Kramiz........

2009-07-30 @ 18:07:57
URL: http://millantheonlyone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0