Underbara lediga dag...

Idag är det lördag - och vad får man göra på lördagar..?
ÄTA GODIS!!! skulle ungarna ha vrålat...själv skulle jag nog ha nöjt mig med sovmorgon men icke! Maken skulle upp och jobba och hade ställt klockan på 6.30, men när tror ni att jag vaknade? Johodå, 6.15! Upp och kissa, kolla vädret och gå och lägga sig igen...trodde jag ja! Maken försökte smyga sig upp när klockan ringde i tron om att resten av familjen sov, men inte jag inte. Tvingade mig att ligga kvar i sängen tills han hade åkt strax efter kl 7, men sen vaknade dottern också så då tittade jag på henne och frågade "ska vi gå upp och sätta på kaffe?" och fick ett stort leende och ett JAAAA till svar. Så sen dess har vi varit uppe! Vad gör man då en lördagmorgon när man inte kan sova men inte har lust att göra så mycket annat heller? Långfrukost...njaaa, kanske inte när det är bara jag och en kotte vaken, snabbt ska det gå! Vi gick och la oss och läste saga (My läste Amadeus sover borta och jag läste om hemostasmetoder - artikel från Läkartidningen =)). Sen vaknade sonen och tänkte i vanlig ordning gå ner och sätta sig vid datorn/stortv:n. Appappapp sa den elaka modern - frukost först! Han knorrade lite men käkade och kom sen och la sig och hade lite morronmys med mig och lillasyster. Ända till kl 9.30 fick vi vara ifred, sen började kompisringandet (att de inte kan lugna sig en stund på helgmorgnarna...suck). Sonen älgade iväg som ett skållat troll till kompis och jag och My satte igång 45 min träning med Blossom. Skönt att ha det gjort så kan jag smaska god mat med gott samvete senare, hehehe =).

Veckan i övrigt då? Jodå det går väl framåt. Hade begärt att få vara på akutsal två dagar då jag såg att rutinerad TREVLIG kollega skulle vara där också. Underbara människa! SÅ mycket hon har lärt mig på två dagar. Eller ska jag säga - lärt mig att ta det lugnt och tänka efter - jag KAN ju faktiskt! Lite återvunnet självförtroende även om det inte var några större ortopediska projekt vi gjorde. Tänk om alla kunde ta efter henne...vi hann också med att gå igenom akut aorta-vagnen och prata lite kring om man hamnar i en sån situation på jourtid. Så bra att äntligen kunna få ställa sina dumma frågor och få bra svar dessutom!

Torsdag jobbade jag kväll - 9.30-18.30. Nog gjorde vi skäl för lönen alltid! Gjorde två lunchavbyten, servade 3 salar med plockning och diverse annat, och bytte av när kollegorna skulle gå hem. Inga pauser att tala om där inte! Hoppas att inte alla kvällar blir sådana...

Vill ni förresten se en bra men lite brutal/otäck film bitvis så ska ni se:



Over and out...nu blir det kaffe i solen! =)

Kommentarer
Postat av: gabriella

Hej!

Hoppas helgen varit bra!!

Här har den varit helt ok!

Sitter å slökolar lite på finnkampen nu!

i fredags var jag på ett fik å tryckte i mig en räkmacka sammt en napleon bakelse !! =0) MuMs!!

2009-08-30 @ 14:47:19
Postat av: Jenny

Mmmmmm räkmacka! Du som är så haj på bakning och matlagning kanske har nåt egentillverkat "räk-klet"-recept att dela med dig av? Må väl...snart är det bebisdax! =)

2009-08-30 @ 17:27:36
Postat av: Vera

Blossoms träningsvideo? Den har jag inte hört talas om förr. Är det bra skit eller? Måste komma iform efter den senaste graviditeten och börjar ärligt tröttna på barnvagnspromenader=)

2009-08-31 @ 22:00:21
URL: http://pysselskrubb.blogspot.com
Postat av: gabriella

Hallå!

Jo jag har några räk klet recept att dela med mig av! jag ska försöka sätta mej å skriva ner dom till dig!

Ja snart e det bebis dax...jag e nervös...ska träffa läkaren den 14 å ska upp te sjukhuset å träffa en aurora barnmorska som ska prata snitt...HJÄLP!!!

Men det går nog bra det med!! =0)

2009-09-02 @ 21:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0