Nästa vecka drar det igång...

...då har vi full verksamhet igen på operation, dvs fler salar öppnar, fler människor jobbar samtidigt dagtid och kraven på effektivitet skärps ytterligare. Jobbigt när man jobbar som små troll och ändå går dagens op-program inte ihop sig. Tråkigt när äldre kollegor måste spotta ur sig onödiga små kommentarer "i all välmening" (hmpf!). Bara att ta på sig blåstället, elefanthuden och den selektiva hörseln och göra så gott man kan antar jag   För övrigt har veckan varit bra. Trött är man ju fortfarande på morgnarna men ännu tröttare på kvällarna, hahaha =). Tur då att det finns en massa härlig sport att titta på (de andra i familjen håller dock inte med mig...)! Ikväll är jag ensam med barnen och ser framemot höjdhoppsfinalen, kan nog bli spännande även om vi nog inte ska hoppas på nån medalj av ädlare valör, eller vad säger ni?

Lediga tillsammans är vi både lördag och söndag och har väl lite på programmet iallafall. Tapetväljning och provkörning av bil blir det med all säkerhet iallafall. Känner vi för det så blir det nog en tur in till augustifesten så barnen får åka karusell och kolla maknaden efter allehanda krafs. En öl i nåt tält skulle ju vara trevligt men inte i barnens närvaro så den får nog bli förlagd till hemmaplan istället. Ska försöka mig på en gammal klassiker till helgen har jag tänkt: Skomakarlåda med utskuren biff och hemgjort potatismos, någon som har bra recept eller tips?

Är sugen på att läsa en riktigt bra bok också, var ju igång riktigt ordentligt med läsandet på semestern men nu har man varken tid eller ork känns det som. Boktips tages tacksamt emot, företrädesvis på vuxenböcker då...

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: mamsen

Jag kommer med Tolkiens Härskarringen i september. Endast 1.222 sidor. (Det är din bok).

2009-08-22 @ 10:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0