Att gråta till en barnbok

Nu undrar ni väl om jag har slagit i huvvet rejält eller?!
My fick nämligen en bok av dagis tidigare i veckan, denna:


En fin liten berättelse om en pojke och en hund som växer upp tillsammans men så dör hunden en bit in i berättelsen och blir en stjärna och...ja. Ni fattar. Hur som haver så var det bara mammi som fällde en tår. Barnen fattade inte varför det gick så långsamt att läsa den här boken, mamma brukar ju ha så brått annars? Får väl skylla på den jobbiga måndagen eller hormoner, nån annan förklaring kan jag inte komma på för tillfället.

Annars så har veckan varit bättre (än måndagen iallafall). Har varit på gyn tis, ons och tors och några bebisar har det allt blivit, kul! Väldigt skönt med ledig fredag dock! Enda dagen som maken och jag är lediga samtidigt på och vad gör vi? Jajemän, städar! Ser förjäkligt ut här hemma med leksaker, kläder, målargrejer (projekt gillestuga har inletts i veckan!), en miljon hundhår och annat skit. Men jag har lovat mig själv att ta tag i tvättstugan iallafall, alltid något. Maken får göra resten, hehehe ;). Senare blir det till att åka in och shoppa nya skor till ungarna och eventuellt några nya kläder till skolstarten på måndag. Kanske att man rentav hittar nåt till sig själv, we löööv rea!

Kommentarer
Postat av: gabriella

Hallå!!

Ja visst e det roligare å köpa småkläder änn till sig själv...snart kanman inte gå in på en affär utan att komma ut med en påse! =0)

Hoppas att du får en trevlig helg!!!

Kram!!

2009-08-14 @ 11:31:38
Postat av: mor

STOR Kram!

2009-08-15 @ 13:53:17
Postat av: Anonym

Ja visst är boken bra. Har använt den på en av mina sagostunder som en så kallad bildpromenad. Bildpromenad är att man går runt i samlad tropp och pratar om vad man tror händer i sagan. Därefter läser man sagan tillsammans. Den var jobbig att läsa inför en stor grupp. Vill du gråta ännu mer så läs bilderboken "Lina, Gulan och kärleken" av Max Lundgren. SNÖRVEL!

2009-08-19 @ 14:47:04
Postat av: Anonym

Antar att det är du Madde i kommentaren ovan?

Hmm vet inte om jag vill gråta mer...inte till en barnbok iallafall. Då läser jag hellre "pinsamma" böcker som ex Håkan Bråkan och bebismysteriet - den var klockren! =)

2009-08-19 @ 16:45:29
Postat av: Madeleine

Visst var det min bokkommentar!!! ALLA Håkan Bråkan böcker är bra. SPECIELLT kapitelböckerna. Adam och Rikard läste och skrattade så de grät emellanåt. :D

2009-08-21 @ 12:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0